onsdag 28 november 2012

Julkänsla!

Jag har hjälpt mormor nu. Igår fick jag ta fram julstakarna med mera och idag bytte jag gardiner hos henne. Det var mysigt tycker jag! Nu ska jag fixa och trixa hemma hos pappa också. Det måste ju bli gjort någon gång, eller hur? Synd att jag inte får julpynta hemma hos Dennis. Men jag har julkänsla nu iallafall och jag känner mig så glad. Julen är nog den mysigaste högtiden på året. Då alla är samlade och man äter god mat, ger presenter och har tända ljus och julstakar, julstjärnor och julgran. Tror vi ska ha en stor tomte hemma hos pappa som ska stå i vardagsrummet, men är inte riktigt säker. Men jag tror det iallafall, och om vi har det ska den komma fram nu! Julstjärnorna också. Undra vad pappa tänker när jag har pyntat till julen fast det är mindre än en månad kvar, men det är ju första advent på söndag. Så det är rätt tillfälle enligt mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar