måndag 18 februari 2013

Säg mig.

Säg mig att det här inte är allt vi är.
Säg mig att vingarna fortfarande bär.
Säg mig, hur mycket det än i dig tär.
Säg mig, säg att du lovar, att du svär.

Säg mig att det finns någonting mer.
Säg mig att det finns nåt jag inte ser.
Säg mig att någonting fortfarande sker.
Säg mig att det inte är i förgäves jag ger.

Säg mig att du också kände denna passion.
Säg mig att det inte bara var någon illusion.
Säg mig att vi är på väg till samma destination.
Säg mig att vår berättelse inte bara var fiktion.

Säg mig att de mörka molnen kommer passera.
Säg mig att det inte är över, att det finns mera.
Säg mig att skadorna fortfarande går att reparera.
Säg mig vad jag ska göra för att få det att fungera.

Säg mig att vi kan hålla ut medan tiden står still.
Säg mig att du inte visste vad du skulle ta dig till.
Säg mig, snälla säg, att det här inte är det du vill.
Säg mig att du egentligen bara vill ha mig dig intill.

Säg mig att det inte är slutet på vårt kärleksbrev.
Säg mig att jag yrar, att min uppfattning är skev.
Säg mig att ett olyckligt slut inte är det vi skrev.
Säg mig, bara säg, att det här inte är allt vi blev.

- Javier Ramos


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar