torsdag 13 december 2012

Dag 8 - någon jag saknar.

Jag saknar min morfar. Han bor i Tibro och är i livet, men jag träffar honom nästan aldrig. Han heter Stig-Erland och är nog 72-73 år. Jag minns när han låg på sjukhuset för några månader sedan. Jag ville egentligen inte gå in till honom då, men jag kände mig nästan tvungen. Jag ville träffa honom, det ville jag verkligen. Jättemycket också, men han var ned sövd. Jag tror han hörde oss, men jag är inte helt säker. Det var hemskt att se honom så. Speciellt när man visste i hur dåligt skick han var. Jag trodde seriöst att jag skulle förlora honom. Men han är stark, och han stannade vid livet, tack för det! När jag får chansen tänker jag hälsa på honom. Jag älskar min morfar så mycket... Jag kommer ihåg när jag och syrran var små. Vi skulle alltid sova hos honom, och han köpte alltid glass. Vi åt aldrig upp glassen så varje gång vi sov där var han tvungen att slänga den och köpa ny. Vi sov alltid i hans säng då och han sov i soffan i vardagsrummet. Morfar har en papegoja - Herr Nilsson. Det var syrran som döpte honom till det. Jag kommer aldrig sluta älska honom.

Mamma och morfar


Mormor & morfar
1964


Morfar
2012


Morfar

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar