söndag 16 december 2012

Dag 9 - mitt hem.

Jag bor på två ställen eftersom mamma och pappa inte bor ihop. Hemma hos mamma bor vi typ i en slags lägenhet, fast det är bara två våningar. Vi bor på övervåningen, det är inte så märkvärdigt med hemmet. Vi flyttade hit för ca ett år sedan iallafall och det är hur mysigt som helst. Det finns två sovrum, ett matrum som är Oskars rum, ett vardagsrum, en toalett, en köksvrå och en hall. Jag tror det är en tvåa eller trea. Jag och syrran delar rum och mamma har ett eget.

Hemma hos pappa bor vi i ett helt nytt hus som är ett år gammalt. År 2010 brann vårt gamla hus och vi fick bo i Brevik ett år. Nu är det jättefint och jag och Jennifer har egna rum, pappa och Oskar får dela än så länge. Vi har ett kök, vardagsrum, "hall", en toalett och tre sovrum. Det är ett envåningshus så det är inte några trappor. Mitt rum är väldigt mörkt, eftersom jag har mörkgråa tapeter med svarta mönster på, en svart sängram, ett svart sängbord och en svart byrå där min svarta 32 tums teve står på och den svarta boxen. Det enda som är ljust i mitt rum är garderoben. Och så kan det vara påslakanen också, men det är olika.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar